· 

Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

© photo
© photo

 

Με σκοπό την κατά μέγιστο βαθμό διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κυρίως της εκπαιδευτικής σχέσης και επαφής μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που φοιτούν σε όλα τα εκπαιδευτικά πλαίσια (Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή γενικά σχολεία με Παράλληλη Στήριξη ή άλλον τρόπο εκπαιδευτικής υποστήριξης), καλούνται τα στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε., Δ.Π.Ε., Δ.Δ.Ε.) και οι δομές επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) όπως οργανώσουν την εξ αποστάσεως παροχή κατάλληλων οδηγιών προς τους/τις Προϊσταμένους/ες, Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, όλων των τύπων και βαθμίδων, για την αξιοποίηση όλων των κατάλληλων μέσων, μεθόδων και του εκπαιδευτικού υλικού που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω σχετική εγκύκλιο, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διάχυση καλών πρακτικών που εφαρμόζονται είτε από σχολικές μονάδες είτε από άλλες δομές της εκπαίδευσης ή άλλους επιστημονικούς φορείς ή δομές υποστήριξης της κοινότητας.

 

Ειδικότερα:

 

Α. Τα Κ.Ε.Σ.Υ. καλούνται να προβούν σε σχεδιασμό και οργάνωση εξ αποστάσεως συμβουλευτικής υποστήριξης των γονέων και μαθητών/τριών, που είτε έχουν αξιολογηθεί, είτε απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους πρώτη φορά, αξιοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, ηλεκτρονικά (με πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Επιπλέον, σε συνεργασία με τους/τις Προϊσταμένους/ες, Διευθυντές/ντριες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., συντονίζουν το προσωπικό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. προκειμένου να παράσχουν τις αντίστοιχες εξ αποστάσεως υπηρεσίες στην περιοχή ευθύνη τους.

 

imerologia calendars

 

Β. Οι μαθητές/τριες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κρίνεται σκόπιμο να συμμετέχουν με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που οργανώνεται ανά περιοχή. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχεδιασμός δράσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να αξιοποιεί -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών όπως:

 

α) Ασύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία σε διαφορετικό χρόνο (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παγκόσμιος ιστός, βιντεοδιάλεξη, εκπαιδευτική τηλεόραση, πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης). Η ασύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού, π.χ. φύλλα εργασίας ή άλλο διαδραστικό ή μη εκπαιδευτικό υλικό, που θα υλοποιηθούν με ή χωρίς τη βοήθεια των γονέων.

 

β) Σύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία και την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο. Τέτοια εργαλεία μπορεί να είναι η συζήτηση δια μέσου υπολογιστών (chat) και οι πλατφόρμες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η σύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με σκοπό είτε αμιγώς τη διατήρηση των σχέσεων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας είτε την υλοποίηση μαθημάτων ή βιωματικών δραστηριοτήτων όπου είναι αυτό εφικτό.

 

epaggelmatikes kartes visit card

 

Ειδικά σε σχέση με την παροχή εξειδικευμένων βοηθημάτων υποστηρικτικής τεχνολογίας και την ψηφιακή προσβασιμότητα αναφέρονται:

 

Η δημιουργία και διαρκής ανάπτυξη ενός εκτενούς ψηφιακού υλικού το οποίο διασφαλίζει συνθήκες προσβασιμότητας, όπως το κάτωθι:

 

α) Όλα τα σχολικά εγχειρίδια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν μεταγραφεί σε κώδικα braille και έχουν εκτυπωθεί από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ σε συνεργασία με το Κέντρο Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

 

β) Όλα τα βιβλία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν προσαρμοστεί σε διάφορες γραμματοσειρές για τους αμβλύωπες μαθητές από το Ι.Ε.Π. και το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.

 

γ) Έχουν γίνει ψηφιακές προσαρμογές σχολικών εγχειριδίων ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλες τις κατηγορίες αναπηρίας μαθητών/τριών με προβλήματα όρασης, ακοής, αυτισμό, νοητική καθυστέρηση κλπ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ) της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, και δη της Πράξης «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5001313 το οποίο υλοποιείται επί σειρά ετών από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύσσεται ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Το σχετικό υλικό απευθύνεται σε μαθητές που παρουσιάζουν τις εξής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες), προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικά προβλήματα, μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης.

 

epistoloxarta timologia fakela

 

Όλο το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα:

 

http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/.

 

Επίσης δύναται να αξιοποιηθεί υλικό από τα παρακάτω links της εκπαιδευτικής τηλεόρασης:

 

http://www.edutv.gr/index.php/eidiki-agogi

 

http://www.edutv.gr/index.php/mathainoume-sto-spiti/videos/mathainoume-sto-spitinoimatiki-glwssa

 

Για την υλοποίηση κάθε σχετικής πρωτοβουλίας κρίνεται σκόπιμη η επικοινωνία και η στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/τριων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποτελούν απαραίτητους αρωγούς προς αυτή την κατεύθυνση.__

 


ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ · 20/08/2020

Στείλε το δικό σου άρθρο και κέρδισε ένα smartphone

Το NewAge ideaς σε συνεργασία με το Next Generatios, διοργανώνει τον πρώτο τριμηνιαίο διαγωνισμό για την ανάδειξη του καλύτερου δικού σας άρθρου. Στο διαγωνισμό μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή όλοι όσοι θεωρείτε ότι μπορείτε να εκφράσετε και να αναπτύξετε την άποψη σας μέσα από την σύνταξη του δικού σας άρθρου, ρεπορτάζ ή συνέντευξης. Έπαθλο ορίστηκε το smartphone blackview A80.

entypa a5 a4 brochures

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «Οι Νέοι στις Περιφέρειες της Ευρώπης»

Tο σχέδιο «Οι Νέοι στις Περιφέρειες της Ευρώπης - Μεταλιγνιτική Εποχή και Ανάπτυξη - Διάλογος, Καινοτομία και Δράσεις» προβλέπει την εντατική συμμετοχή των νέων σε όλα τα στάδια ανάπτυξης πρωτοβουλιών με σκοπό την προώθηση της χάραξης καινοτόμων πολιτικών σε επίπεδο Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τις δημόσιες αρχές.

"Εμπαίζει τους πληγέντες κτηνοτρόφους ο κ.Βορίδης"

Ολυμπία Τελιγιορίδου | Σε αυτήν την ολοκληρωτική καταστροφή δε χωρούν ψεύτικες υποσχέσεις. Άμεσα το υπουργείο οφείλει να σοβαρευτεί και να δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες του, να μην απαιτούνται χρήματα από τους πληγέντες. Η αθλιότητα εις βάρος των κτηνοτρόφων πρέπει να σταματήσει τώρα!

ΚΑΣΤΟΡΙΑ · 23/09/2020

Συνελήφθησαν δύο άτομα για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών

Συνελήφθησαν την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020 το απόγευμα στην Καστοριά, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καστοριάς δύο 51χρονοι ημεδαποί και σχηματίσθηκε σε βάρος τους δικογραφία, κακουργηματικού χαρακτήρα, για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

ΚΑΣΤΟΡΙΑ · 23/09/2020

Συνελήφθησαν δύο άτομα για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών

Συνελήφθησαν την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020 το απόγευμα στην Καστοριά, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καστοριάς δύο 51χρονοι ημεδαποί και σχηματίσθηκε σε βάρος τους δικογραφία, κακουργηματικού χαρακτήρα, για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

ΥΓΕΙΑ · 23/09/2020

Εγκρίθηκε φάρμακο για ασθενείς με υποτροπιάζουσα πολλαπλή σκλήρυνση

Ο FDA εγκρίνει την οφατουμουμάμπη της Novartis, την πρώτη και μοναδική αυτοχορηγούμενη θεραπεία που στοχεύει τα Β-κύτταρα για ασθενείς με υποτροπιάζουσα πολλαπλή σκλήρυνση.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ · 23/09/2020

Και ο παππούς με τη γιαγιά θα πληρώνουν διατροφή

Στον παππού και τη γιαγιά περνά η «σκυτάλη» για την υποχρέωση διατροφής ανήλικου παιδιού σε περίπτωση που μετά τον χωρισμό τους οι γονείς του δεν μπορούν να διασφαλίσουν τα αναγκαία έξοδα για τη συντήρηση και την ανατροφή του.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ · 23/09/2020

Τι συζητήθηκε για τη διαχείρηση των περιστατικών στα Νοσοκομεία σε όλες τις δομές του συστήματος υγείας

Υπουργείο Υγείας - ΕΟΔΥ | Στη διαχείριση των περιστατικών στα Νοσοκομεία και εν γένει σε όλες τις δομές του συστήματος Υγείας, από την αρχή της πανδημίας υπήρξαν συγκεκριμένες οδηγίες, συγκεκριμένα πρωτόκολλα, για το πώς γίνεται η διαχείριση ενός περιστατικού, τόσο στα Νοσοκομεία, όσο και στις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.