· 

ο Βουλευτής Γιάννης Δελής παρευρέθηκε στην κινητοποίηση εκπαιδευτικών

giannis delis

Ο Βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής παρευρέθηκε την Πέμπτη στην κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Κεντρική Πλατεία Κοζάνης για τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου που εξαφανίζει μια σειρά μαθήματα κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικής παιδείας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

 

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση και συζήτηση με το Δ.Σ. και μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων ,παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και εκπαιδευτικούς δηλώνοντας τη συμπαράστασή του στις κινητοποιήσεις και τον αγώνα τους.

 

Ανέφερε πως η εξέλιξη αυτή δεν είναι καθόλου άσχετη με μια σειρά αντιδραστικές παρεμβάσεις παλιών και νέων κυβερνήσεων, που μόνιμο στόχο έχουν να φτιάξουν σχολεία πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών και γι’ αυτό νομιμοποιούν την απαράδεκτη διάκριση σε πρωτεύοντα, δευτερεύοντα και τριτεύοντα μαθήματα.

 

Συνάντηση του Στάθη Κωνσταντινίδη με μέλη της ΔΗΜΤΟ Βοΐου

 

Πρόθεση της κυβέρνησης φαίνεται είναι να ενισχύσει τα Αγγλικά και την Πληροφορική σε βάρος άλλων μαθημάτων. Μέλημά τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

 

Διαφαίνεται και η πρόθεση εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού, μειώνοντας ώρες και καταργώντας μαθήματα, κυρίως από τα Λύκεια. Τόνισε πως το ΚΚΕ έδωσε μάχη ενάντια σε αυτές τις απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.

 

 

Το ΚΚΕ όλο αυτό το διάστημα πραγματοποίησε μια σειρά παρεμβάσεις και επερωτήσεις στη Βουλή σε σχέση με τα θέματα της Παιδείας. Καυτηρίασε τον αποκλεισμό από την ακρόαση φορέων της Συντονιστικής Επιτροπής των Μαθητών, όπως και το Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων προκειμένου να τοποθετηθεί για την αντικατάσταση της κοινωνιολογίας από τα Λατινικά. Τόνισε πως ζητούμενο είναι η συνεργασία και όχι η αντιπαράθεση ανάμεσα στις επιστήμες, καθώς η αξία ενός μαθήματος δεν μπορεί να κρίνεται από το αν είναι εξεταζόμενο ή όχι ,αλλά από την προσφορά του στις γνώσεις και τη γενικότερη συγκρότηση του μαθητή.

 

Ο Ζ. Τζηκαλάγιας προτρέπει τους εκτροφείς γουνοφόρων να εκθρέψουν κουνέλια

 

Επανέλαβε την πρόταση του ΚΚΕ για παράλληλη διατήρηση των Λατινικών και της Κοινωνιολογίας που θα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα ανάλογα με το τμήμα που θα επιλέγει ο μαθητής. Χαρακτήρισε αστήρικτη δικαιολογία τον ισχυρισμό της υπουργού Παιδείας ότι αυτό είναι αντισυνταγματικό.

 

Έθεσε επίσης επερώτηση προς την υπουργό παιδείας αν θα καλύψει όλες τις οργανικές θέσεις, αλλά και όλα τα σχολεία με εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων και αν θα αναθεωρήσει τη θέση της για τα καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο καλύπτοντας στο ωρολόγιο πρόγραμμα και των τριών τάξεων του Λυκείου την ανάγκη συνέχειας στην καλλιτεχνική εκπαίδευση για τους μαθητές που προσανατολίζονται σε σχετικές με την τέχνη σχολές, όπως και αν θα λάβει μέτρα για την επικοινωνία και δημιουργική σχέση με την τέχνη όλων των μαθητών χαρακτηρίζοντας τα μαθήματα τέχνης ως εργαστηριακά φροντίζοντας για τις απαιτούμενες εργαστηριακές υποδομές και προσλήψεις μόνιμων καθηγητών.

 

Στήριξη στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα της περιοχής.

 

Η πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας μπορεί να μπολιάσει τους αγώνες του λαού μας. Σήμερα με βάση την πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι ανάγκη ένα σχολείο που στο επίκεντρο του θα βρίσκεται η παροχή ολόπλευρης επιστημονικής γνώσης μέχρι τα 18 έτη, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν στην πορεία οι μαθητές. Ένα σχολείο που δεν εξορίζει τη φυσική, την αισθητική αγωγή, τις κοινωνικές επιστήμες σαν δευτερεύοντα μαθήματα. Δουλεύει μαζί με τη νόηση και το συναίσθημα. Γιατί με όποια επαγγέλματα κι αν ασχοληθεί ο άνθρωπος στην πορεία της ζωής του και μέσα από αυτά συμβάλλει στον πλούτο της νέας αυτής κοινωνίας, πρέπει να έχει μια ειδικότητα: Άνθρωπος.