· 

Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής: Programming@home

mathitikos diagonismos
© photo lisence enimerosou.gr

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και ο Δήμος Καστοριάς διοργανώνουν Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα «Προγραμματισμός στο σπίτι - Programming@home».

 

Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο κάλυψης των αναγκών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών στην πληροφορική και για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι! Ο διαγωνισμός παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων προγραμματισμού Η/Υ ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη, τη βιωματική μάθηση (learning by doing) και τον προγραμματισμό.

 

Ετοιμάζεστε για την βάφτιση του μικρού σας πρίγκιπά; Επιλέξτε προσκλητήρια  από 0,70€/τεμ και φυσικά με την εγγύηση της Newage invitations

 

Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων του Δήμου Καστοριάς καλούνται προαιρετικά να δημιουργήσουν τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα. Προσδοκούμε ότι, με τη συμμετοχή τους, θα βελτιώσουν τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες αλλά και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που απαιτούνται (συνεργασία, αυτορρυθμιζόμενη μάθηση, καινοτομία, έμπνευση, υπολογιστική σκέψη).

 

Ήρθε η ώρα για να βαπτίσετε τη μικρή σας πεταλουδίτσα; Μοναδικά προσκλητήρια από 0,70€/τεμ με την ποιότητα της Newage invitations

 

Καλούμε τα παιδιά με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους να λάβουν μέρος στη δημιουργία του δικού τους εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Η θεματολογία πρέπει να προάγει εκπαιδευτικές αξίες.

 

·         Για τους μαθητές/τριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch.

·      Για τους μαθητές/τριες των Γυμνασίων η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Scratch.

·         Για τους μαθητές/τριες των Λυκείων (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) η δημιουργία του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα υλοποιηθεί σε περιβάλλον Python.

 

Η υποβολή των συμμετοχών μπορεί να γίνεται από 16/4/2020 έως 31/5/2020 στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής https://bit.ly/2yKJGy5. Εκεί μπορείτε να καταγράψετε τα παραδοτέα σας ή/και να έχετε υπερσυνδέσμους προς συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό (π.χ., blog, εικόνες, βίντεο και ότι άλλο κρίνετε απαραίτητο και έχετε αναπτύξει ειδικά για αυτόν τον σκοπό).

newage invitation for girls
newage invitation for boy

Η κάθε συμμετοχή μπορεί να είναι είτε ατομική, είτε συμμετοχή ομάδας (μέχρι 3 μαθητές/τριες)

 

Η επιτροπή αξιολόγησης (στελέχη της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα κρίνει με βάση την εκπαιδευτική αξία, την καινοτομία/πρωτοτυπία και τη δημιουργικότητα.

 

Σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι υποβάλλουν τις αρτιότερες συμμετοχές θα παρουσιάσουν σε σχετική ημερίδα με τίτλο «Μένουμε στο σπίτι & δημιουργούμε» την υλοποίησή τους. Επιπρόσθετα, οι αρτιότερες συμμετοχές θα ενσωματωθούν σε εκπαιδευτικά αποθετήρια.

 

Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, όπως: εκπαιδευτικά ρομπότ, tablet, δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ακαδημίες Scratch & Python κ.λπ.

 

Σημαντικές επισημάνσεις:

·         Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.

·         Υπεύθυνοι (προπονητές) ορίζονται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών.

·         Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης του Δήμου Καστοριάς.

·         Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3 παιδιά.

 

Υποστηρικτικό Υλικό

·         Scratch στο Διαδίκτυο https://scratch.mit.edu/

·         Κατεβάζω το Scratch στο υπολογιστή μου https://scratch.mit.edu/download

·         Παραδείγματα –Ιδέες στο Scratch  https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=all

·         Βιβλίο για το Scratch  http://www.scratchplay.gr/index.html

·         https://coyotelearner.co/el/

·         Βιβλίο Python http://aggelid.mysch.gr/pythonbook/INTRODUCTION_TO_COMPUTER_PROGRAMMING_WITH_PYTHON.pdf

·         Βιβλίο Python http://python.org.gr/phocadownload/Tutorials/tutorial_by_example.pdf

·         Pythonies http://pythonies.mysch.gr/

·         Βιβλίο για PyGame http://bit.ly/2qMcjlD

·         Βιβλίο για PyGame (Αγγλικά) https://inventwithpython.com/pygame/

 

Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Καστοριάς  pektpekas@gmail.com

 

Μη ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στις σελίδες μας: facebook, twitter, youtube