· 

Πώς θα αποφύγω τους έντονους πόνους μετά από την προπόνηση;

Αδιαμφησβήτητα υπάρχουν πολλά ερωτήματα όσον αφορά τους μυϊκούς πόνους μετά από την ολοκλήρωση μίας προπόνησης.

 

Πρέπει να πονάω μετά από μία προπόνηση;
Ναι, κάποιοι πόνοι μετά από την  προπόνηση είναι φυσιολογικοί. Αλλά ο πόνος δεν θα πρέπει να σας κάνει να νοιώθετε δυσλειτουργικοί στην καθημερινότητα σας! Αν λάβουμε υπόψιν μία κλίμακα 0-10 είναι αποδεκτό το 3-10. Επίσης είναι σημαντικό να παρατηρείτε ίσος πόνος στις 2 πλευρές του σώματός μας, και αν νοιώθετε την μία πλευρά πιο ταλαιπωρημένη από την άλλη θα πρέπει να το παρακολουθήσετε και να βρείτε τον λόγο, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο μυϊκής ανισορροπίας.

Τι πραγματικά συμβαίνει στους μύες μας και έχουμε την αίσθηση του πόνου;
Είναι γενικά αποδεκτό πως η παλιά θεωρία (γαλακτικού οξέος) δεν ισχύει πλέον. Το γαλακτικό  οξύ το οποίο παράγεται στους  μυς εξαιτίας του ότι δεν μπορεί να πάρει αρκετό οξυγόνο στις μυϊκές ίνες λόγω υψηλής έντασης άσκησης καθαρίζεται πολύ γρήγορα από τους μυς. Επομένως δεν μπορεί να είναι υπεύθυνος για πόνο που επιδεινώνεται σε διάστημα 2-3 ημερών. Έτσι ποια είναι η πραγματική αιτία των καταπονημένων μυών μετά  από την προπόνηση; Οι τελευταίες έρευνες κάνουν λόγο για φλεγμονώδης καταστάσεις που οφείλονται σε μικροσκοπικούς τραυματισμούς μυϊκών ινών. Ακούγεται άσχημο αλλά αυτή μυϊκή βλάβη οδηγεί τους μύες σε προσαρμογές. Με απλά λόγια διεγείρει τους μυς ώστε να ανταποκριθεί σε νέες απαιτήσεις και ερεθίσματα, τονώνοντας τον  και βελτιώνοντας την παροχή του αίματος στους μυς, έτσι ώστε να υπάρχουν λιγότερα προβλήματα στην επόμενη προπόνηση.

 

Διαβάστε περισσότερα